Top 10 Jimat Kebahagiaan

Jimat kebahagiaan akan membantu menarik kombinasi keadaan yang baik ke dalam hidup anda dan mengubahnya menjadi lebih baik. Memilih simbol yang paling sesuai dan penempatannya yang betul akan membantu anda mencapai kehidupan yang bahagia dan harmoni serta memenuhi keinginan anda.

loket sebagai azimat tuah

Simbol semulajadi kebahagiaan

Percubaan untuk menarik kebahagiaan ke dalam hidup mereka dibuat oleh orang dengan bantuan imej simbol suci pada bahan semula jadi. Jimat kebahagiaan terdiri daripada tumbuhan dan herba "gembira", yang sifatnya dipertingkatkan oleh konspirasi ajaib. Tenaga khas azimat yang terpesona membantu mencapai yang diinginkan dengan bantuan barang-barang tersebut, jika anda membawanya secara berterusan atau meletakkannya di dalam rumah.

Tumbuhan

Banyak simbol dunia tumbuhan membolehkan anda memilih azimat yang paling sesuai untuk anda untuk nasib baik:

  1. Buluh melambangkan pertumbuhan dan keuntungan, bukan tanpa alasan ia dipanggil "buluh persahabatan". Tumbuhan itu diterima sebagai hadiah atau dibeli dengan meletakkannya di bahagian timur rumah.
  2. Clover secara tradisinya dianggap sebagai simbol Ireland, tetapi membawa tuah dalam bentuk tumbuhan empat daun kepada semua yang mempercayainya.
  3. Acorn berkesan menangkis roh jahat dan melindungi rumah.

Haiwan

Pilihan simbol yang membawa kebahagiaan di kalangan patung haiwan boleh diubah:

  1. Scarab - simbol tuah Mesir kuno, mempersonifikasikan matahari terbit, ia mencadangkan pilihan yang tepat dalam situasi yang sukar.
  2. Kuda melambangkan kerja keras dan pencapaian keharmonian hasil kerja keras, membantu untuk menang dan mencapai kejayaan kerjaya.
  3. Naga akan menyokong kualiti kepimpinan, membantu mengekspresikan diri mereka dalam kerja dan aktiviti kreatif.
  4. Cakar arnab, gigi buaya, cakar beruang akan melindungi pemiliknya dan membuatnya gembira.

batu

Mineral dan permata bertuah dipilih berdasarkan tarikh lahir dan tanda Zodiak. Sebelum digunakan sebagai azimat untuk kebahagiaan, mereka mesti dibersihkan untuk menghapuskan kemungkinan pengumpulan tenaga negatif dan caj untuk nasib baik.

Nombor Bertuah

Setiap orang memilih siri nombor untuk menarik nasib baik secara individu berdasarkan pengiraan khas yang akan diberitahu oleh sains numerologi kepadanya. Turut dianggap bertuah ialah bilangan kelahiran dan nombor yang dipilih secara intuitif yang membawa tuah.

Top 10 Jimat Kebahagiaan

kunci

Kunci itu boleh dipakai sebagai azimat, ia melambangkan pembukaan semua pintu dan mengatasi halangan. Warna emas jimat dan bentuk ukirannya yang menarik adalah lebih disukai.

Penting! Semakin banyak pintu dibuka kunci, semakin kuat azimat itu.

Simpul untuk kebahagiaan

Azimat sihir nodular boleh menjadi magnet untuk nasib baik dan kebahagiaan: bilangan dan jenis nod secara langsung berkaitan dengan peningkatan kawasan tertentu dalam kehidupan. Talismans disimpan di dalam poket atau dompet, dan nasib pasti akan beralih kepada anda.

simpulan terikat sebagai azimat tuah

Loket syiling

Tenaga wang mampu menarik kebahagiaan dari segi materialnya bagi mereka yang mengaitkan kebahagiaan dengan keselamatan kewangan. Syiling itu dipakai di dalam dompet atau sebagai loket di leher.

Buddha ketawa

Patung Buddha, atau dewa Hottei dengan perut besar, adalah simbol kebahagiaan dan pemenuhan keinginan Cina yang terkenal. Ia diletakkan di timur laut untuk nasib baik dalam cinta, di utara untuk pertumbuhan kerjaya, di sebelah tenggara untuk tuah kewangan.

Tapak kuda

Ladam kuda dengan berkesan menarik kebahagiaan dan kesejahteraan material ke dalam kehidupan. Adalah penting untuk mencari atau menerimanya sebagai hadiah, tetapi bukan untuk membelinya. Untuk mengumpul tenaga positif, jimat diletakkan dengan tanduk di atas, membayangkan bahawa rumah itu adalah mangkuk penuh.

Pin

Pin yang dilampirkan dengan titik ke bawah ialah simbol pelindung yang boleh dipercayai yang menolak kemalangan. Ia dipakai pada pakaian atau dipasang di salah satu bilik rumah supaya tiada siapa yang melihatnya.

Patung gajah

Gajah melambangkan keyakinan, kestabilan, keyakinan pada masa depan dan kemakmuran. Ia digunakan sebagai azimat keluarga, memilih patung dengan batang yang dibangkitkan.

Penting! Gajah akan membantu mengembangkan rasa kecantikan dan menghidupkan sebarang idea kreatif.

Pentagram

Simbol pentagram membawa kebahagiaan dan nasib baik ke rumah kerana perlindungan yang berkesan daripada kerosakan dan mata jahat. Perkara utama yang perlu diingat semasa membuat ialah garisan tidak terganggu dan ditutup dalam bulatan, jika tidak, jimat tidak akan berkesan.

Motanka chrysalis

Anak patung motanka, yang dibuat dengan tangan daripada benang pelbagai warna, direka untuk membawa kebahagiaan ke rumah. Ia dibuat tanpa wajah supaya tidak merangkumi ciri-ciri orang tertentu.

motanka chrysalis sebagai azimat tuah

kantung

Beg kanvas yang diisi khas mengumpul tenaga positif rumah untuk kesejahteraan di dalamnya. Herba kering, bijirin, syiling, gula, setitik lilin dimasukkan ke dalam beg dan diikat dengan benang merah.

Pesona kebahagiaan dalam budaya yang berbeza

Penampilan jimat kebahagiaan berbeza-beza di negara yang berbeza:

  1. Slavs menyembah tuhan-tuhan mereka dan azimat yang didedikasikan dari bahan semula jadi kepada mereka, meminta bantuan, tuaian yang baik dan kehidupan keluarga yang bahagia. Terdapat azimat perempuan dan lelaki, Yarovik, Hammer of Svarog, Ax of Perun adalah milik lelaki, dan Lunnitsa, Makosh, Star of Lada adalah milik perempuan.
  2. Bagi umat Islam, Bulan Sabit membawa tuah.
  3. Di kalangan orang Yahudi, jimat kebahagiaan adalah Bintang Daud.
  4. Orang India untuk nasib baik mencipta Dreamcatcher.
  5. Jimat kebahagiaan Cina secara tradisinya dianggap sebagai katak berjari tiga, kristal jimat.
  6. Simbol kebahagiaan Mesir ialah patung tuhan dan kumbang scarab.

Cara membuat azimat untuk kebahagiaan dengan tangan anda sendiri

Kuasa terbesar diperolehi oleh objek yang dibuat dengan tangan sendiri. Beberapa teknik boleh digunakan untuk ini:

  1. Ukiran kayu. Azimat dengan bentuk yang sesuai dibuat daripada bahan ini dan simbol digunakan bergantung pada tujuan pembuatan azimat. Jimat yang telah siap dipakai dalam bentuk loket atau rantai kunci.
  2. kadbod. Rune kebahagiaan Fehu, Soulu, Vunyo dilukis di atasnya, gabungan rune akan menjadi yang paling berkesan.
  3. Biji-bijian gandum digulung menjadi lilin, menggabungkannya dengan rumput kering dan setitik madu asli.

Pesona sedemikian dipakai dalam beg kanvas supaya sentiasa bersama anda.

Cara menyimpan dan memakai

Talismans dipakai sedekat mungkin dengan kulit, tempat yang sesuai untuk ini ialah leher, dada, tali pinggang dan pergelangan tangan. Ia juga boleh disimpan dalam poket yang dibalut dengan sehelai kain putih bersih.

Membersihkan jimat akan membantu mengaktifkan sifat ajaibnya. Untuk melakukan ini, gunakan tenaga empat unsur:

  1. Benda itu diletakkan di dalam tanah dan meminta tuah.
  2. Jimat masa depan dibasuh dengan mata air tulen atau air mengalir dan unsur-unsur diminta untuk sama, anda boleh menuangkan air dalam piring dan memegang jimat di dalamnya.
  3. Api lilin lilin membersihkan objek dengan cara yang terbaik.
  4. Biarkan azimat untuk kebahagiaan di udara terbuka, selepas itu ia mendapat kekuatannya.

Kepercayaan yang tulus dalam kuasa azimat dan pembersihan berkala mereka dari negativiti terkumpul akan menarik kebahagiaan dan nasib baik ke rumah anda. Sifat ajaib azimat untuk kebahagiaan akan membantu anda mencapai kesejahteraan kewangan dan keharmonian dalam keluarga apabila digunakan dengan betul.