Jimat dan azimat yang membawa tuah

Nasib baik jimat diperbuat daripada kayu dan guni

Sudah tentu, setiap daripada anda pernah mengalami daripada pengalaman anda sendiri apabila keadaan tidak berjalan lancar, walaupun anda mencuba yang terbaik. Sejak zaman purba, orang yang berbeza budaya dan kepercayaan telahmenarik kesejahteraandan nasib menggunakan barangan khas. Nasib terpikat dengan barang kemas, barangan buatan tangan, tumbuh-tumbuhan, dan beberapa haiwan. Azimat adalah apa-apa objek yang boleh memberi kesan bertenaga positif pada ruang sekeliling pemiliknya, untuk menarik faedah yang dia perlukan.



Jenis-jenis azimat dan azimat

Azimat logam yang menarik tuah dalam bentuk loket

Setiap budaya mempunyai azimat, azimat dan simbol ajaibnya sendiri. Mereka yang mempunyai peluang yang sangat baik untuk melancong semestinya membawa azimat dari negara lain. Ada perkara yang melindungi seseorang daripada tenaga negatif, kata-kata buruk, kekurangan wang, ketidaksuburan dan lain-lain. Setiap orang yang mempunyai azimat meletakkan sekeping diri mereka, tenaga positif mereka, ke dalamnya.

Terdapat azimat yang ditujukan untuk satu orang, atau boleh untuk seluruh keluarga dan generasi. Mana-mana perkara kecil atau permata boleh bertindak sebagai "perkara ajaib"; kesan positifnya kepada pemilik adalah penting. Jadi, sebagai contoh, ramai pasangan suami isteri menganggap cincin perkahwinan, yang tidak pernah mereka tanggalkan, sebagai jimat mereka.

Hari ini, memilih azimat tidak begitu sukar, bagaimanapun, anda harus memahami dengan jelaskenapa anda memilihnya?. Jika tidak, walaupun dicas dengan tenaga positif dan bermanfaat, ia tidak akan berfungsi.

Nasib boleh secara radikalmengubah hidup sesiapa sahaja. Apabila nasib menyumbang, segala-galanya mengambil warna terang, tiada halangan untuk mencapai rancangan anda. Tetapi dia sangat berubah-ubah, dan hari ini dia menemani anda, dan esok dia akan berpaling dan semuanya akan menjadi sia-sia. Belilah jimat tuah untuk memikatnya.


Barangan yang membawa tuah

Azimat dan azimat untuk tuah dan kesejahteraan dalam keluarga

Memilih jimat tidak begitu mudah. Kami menawarkan barangan yang, mengikut kepercayaan pelbagai negara, menarik nasib dan melindungi daripada kesukaran.

  • Acorn adalah simbol perlindungan rumah. Viking purba menyimpannya berhampiran tingkap untuk melindungi rumah daripada kilat.
  • Di kalangan orang Afrika, gigi buaya menarik tuah dalam perjudian.
  • Di negara Asia, rebung dianggapsimbol nasib baik. Menurut Feng Shui, pucuk ini perlu ditanam dalam pasu dan diletakkan di bahagian timur rumah untuk meningkatkan tenaga qi di dalam rumah.
  • Segitiga adalah simbol kuno dengan pelbagai makna. Angka geometri ini melambangkan sifat kitaran kehidupan manusia: zaman kanak-kanak, belia dan usia tua. Ia juga merupakan simbol kestabilan.
  • Nenek moyang kita menganggap kuda itupendamping dan penolong yang setia, kemungkinan besar azimat seperti ladam juga disambungkan dengan ini. Di banyak rumah, ladam kuda digantung di atas pintu depan untuk menarik nasib baik dan tenaga positif.
  • Dreamcatcher ialah azimat dari budaya India. Mereka percaya bahawa barang ini boleh melindungi daripada mimpi buruk.
  • Mata jahat adalah azimat ajaib itukelihatan seperti mata di dalam bulatan. Ia digunakan sebagai azimat di Timur Tengah.
  • Singa Penjaga adalah patung yang popular di China. Sebagai peraturan, ia diletakkan di pintu masuk ke rumah atau mana-mana bilik. Adalah dipercayai bahawa patung itu melindungi rumah dan harta benda daripada penjahat.
  • Kumbang adalah serangga yang membawa tuah. Jika seekor serangga berakhir di tangan anda, ini bermakna nasib baik akan menanti anda tidak lama lagi.
  • Syiling adalah azimat tuah untuk semua orang
  • Syiling ditemui dalam pelbagai budaya dandi mana-mana mereka melambangkan nasib. Sesetengah menganggapnya sebagai petanda yang baik untuk mencari syiling di jalan yang telah jatuh.
  • Naga membawa kejayaan dalam membina kerjaya. Ia melambangkan kekuatan dan kualiti kepimpinan yang boleh diserahkan kepada pemilik jimat dengan imej raksasa ini.
  • Mengapakah celengan sering berbentuk seperti babi? Di Asia dan beberapa negara Eropah, haiwan ini mewakili kesejahteraan dan kemakmuran.
  • Kaki arnab (iaitu kaki belakang) adalah azimat popular yang dikaitkan dengan kesuburan. Oleh itu, memakai kaki boleh membawa bukan sahaja nasib baik, tetapi juga tambahan baru kepada keluarga.
  • Patung Buddha yang tersenyum, menurut Feng Shui, boleh membawa kejayaan besar dalam perniagaan dan kemakmuran.
  • Katak berkaki tiga adalah maskot Asia yang semakin popular di negara lain.
  • Mata kucing adalah batu separa berharga yang ramai percaya boleh melindungi daripada mata jahat dan mengelakkan kesukaran.
  • Sekumpulan tiga kunci, menurut orang Jepun, boleh membuka pintu kepada kemakmuran, cinta dan kesihatan yang baik.
  • Gajah adalah simbol nasib baik, umur panjang dan kebijaksanaan.
  • Pentacle of Fortune ialah bintang berbucu lima. Ini adalah simbol kuno yang boleh melindungi daripada kejahatan dan menarik roda nasib.

Faedah dan kemudaratan jimat "asing".

Jimat peribadi untuk nasib baik dan kemakmuran

Mari kita mulakan dengan fakta bahawa walaupun jimat yang anda buat sendiri, tetapi memilih komponen yang salah, boleh menjadi "asing". Sebagai contoh, batu yang tidak sesuai dengan anda mungkin berfungsi untuk menyelesaikan satu atau lain bidang kehidupan anda.

Jadi, apa yang boleh berlaku jika anda memilih atau membuat sendiri jimat yang salah:

  • Ia neutral dan tidak memberi kesan kepada kehidupan anda, pakai sebagai hiasan.
  • Ia mempunyai kesan negatif dan membawa bersamanya perasaan tidak selesa dan masalah kecil.
  • Ia mempunyai tenaga pemusnah yang kuat dan boleh menjejaskan kehidupan keluarga, kesihatan dan bidang lain dalam kehidupan anda secara negatif.

Itulah sebabnya penting bukan sahaja untuk mengetahui perkara yang membawa nasib baik, tetapi juga untuk belajar cara memilihnya dengan betul. Terdapat banyak cadangan untuk keserasian talismans, walaupun ia dibuat oleh anda secara peribadi.

Oleh itu, mana-mana objek boleh menjadi azimat atau jimat, perkara utama adalah mempercayai bahawa ia boleh membawa nasib baik dan perubahan positif ke dalam hidup anda. Anda boleh memilih sendiri perkara yang akan melindungi anda daripada kesukaran dan menarik nasib baik dengan cepat.